неделя, 9 юли 2017 г.

Пълнозърнести крекери със семена

Лято е! Горещо е! И колкото и да ми се иска да го карам само на диня  и таратор, организмът ми казва че не е достатъчно...напоследък ми харесва да прекарвам вечерите на терасата с чаша вино или сайдер. Прохладно е, гледката към Витоша е завладяваща, изпълва ме със спокойствие, което ми липсва през ежедневието. Както е модерно да се казва - зарежда ме :)
Но и виното си иска своето мезе, затова когато ги видях при Kokona, знаех че рано или късно ще ги направя...е защо не и веднага. 


Продукти:
  • 100 мл вода
  • 50 мл зехтин
  • 1 чаена лъж. сол
  • 10 г сусам (3 чаени лъж.)
  • 10 г чия (3 чаени лъж.)
  • 10 г маково семе (3 чаени лъж.)
  • 15-20 г белени слънчогледови семки (2-3 чаени лъж.)
  • 100 г бяло брашно
  • 100 г пълнозърнесто брашно
  • 20 масло
Начин н приготвяне:
Обичам мерките, затова и ползвам кухненска везна, но за тези който нямат давам количеството на семената в чаени лъжички. 
В купа смесете водата, зехтина и семената. На части добавете брашната. Омесете хубаво еластично и нелепнещо тесто.Завийте го с фолио за свежо съхранение и оставете на стайна температура за 30 минути.
Загрейте фурната на 180 градусаС.
Разточете тестото тъничко и изрежете с нож за пица (или обикновен) крекерите...правоъгълни, квадратни или триъгълни...това сами ще решите :)
Подредете ги в тава върху хартия за печене, намажете с разтопено масло и поръсете с малко сол. Най-добре е да ползвате морска, аз нямах и го направих с готварска. 
Печете 8-10 минути на средно ниво във фурната...ако използвате само бяло брашно може да е до зачервяване. При мен нямаше зачервяване, заради пълнозърнестото брашно, което ги направи по-тъмни. Очаквах да станат по-хрупкави, за 10 минути останаха мекички, само с твърди връхчета.  И толкова вкусни...


1 коментар: