събота, 3 юни 2017 г.

Салата с черна леща

Може и да съм виждала черна леща в магазина, но категорично не съм обърнала внимание. Вкъщи имам червена леща и тази най-масово употребяваната кафява, чувала съм и за зелена. На едно мероприятие обаче получих като подарък една кутия черна леща от Крина.
Прочетох, че когато се свари зрънцата и стават лъскави и приличат на хайвер, затова я наричат Белуга. До тук добре, но какво да я правя...пуснах едно търсене за рецепти и първо ми изскочи сайта на Надя Петрова и тази салата. Тя препоръчва лещата, както и много други бобови да се накисват преди готвенето, с цел по-добро усвояване на полезните вещества и за да не наранява лигавицата на стомаха. Спирам...само последно да допълня, че лещата е добре да се накисне 8-12 часа. Аз уви решавам сутрин с кафето какво ще има за обяд, така че моята леща е кисната около 2-3 часа. 

Продукти:
(за 2 порции)
  • 100 г черна леща
  • 2 големи розови домата
  • 1/2 връзка магданоз
  • сол
  • зехтин
  • 1 авокадо
 Начин на приготвяне:
Залейте лещата с топла вода, така че да я покрие 4-5 см. Оставете я за 8-12 часа. Прецедете и прехвърлете в тенджера. Налейте вода, добвавете сол на вкус и сварете. При мен това количество се свари за около 20-25 минути. 
Отцедете сварената леща и оставете да се охлади. 
През това време си нарежете доматите на кубчета, магданоза на ситно, авокадото на парченца. В моята салата авокадото липсва, защото просто забравих да купя, но това не се отрази на вкуса. Просто с него щеше да е още по-засищаща. 
Разпределете в две купички зеленчуците, сложете отгоре няколко супени лъжици леща. Посолете ако е необходимо и полейте със малко зехтин.
Получи се невероятно вкусно, мога да кажа, че така сваренат лещата само със сол е идеална на вкус, сравнена с останалите видове. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар