сряда, 17 май 2017 г.

Печени сладки картофи с мащерка

Тези картофи ме връщат назад във времето, когато синът ми беше бебе и дойде момента да влезе в света на големите,като започне със зеленчуково пюре.
Като вчера ми е денят, в който направих първото картофено пюре за дъщеря ми преди 18 години, с обикновени картофи, леко безвкусно заради липсата на сол, но все пак пюре. Представях си задоволството на детето, че вече няма да е само мляко. Да, ама не...не и хареса, ама никак, бях доволно оплюта и всеки следващ опит да вкарам малката лъжичка в устата и остана неуспешен. Тогава интернет нямаше, бях млада майка и изобщо не помислих, че любимото на мен картофено пюре е като храна от космоса за малкото бебе. 
За това пък вече  с второто дете имах едно на ум и изобщо не се поколебах, когато видях че се продава въпросния сладък картоф в по-големите вериги. Бях  чела, че има сладък вкус, леко тиквен дори...а е зеленчук и просто уцелих "в десятката". Синът ми отваряше уста и се сърдеше, когато се забавя с лъжицата.
Сега и двамата обичат и обикновения картоф, но още повече обичат печени сладки картофи...а за мен това е улеснение, защото при него времето за печене е по-малко. 



Продукти:
  • 1 кг сладки картофи (батат)
  • сол
  • няколко стръка прясна мащерка (може и суха)
  • черен пипер
  • 1-2 супени лъж. зехтин
Начин на приготвяне:
Загрейте фурната на 220 градуса. Обелете картофитеи ги нарежете на сравнително еднакви пръчици. 
Застелете тава (ползвам плоската от фурната) и ги овкусете директно върху хартията за печене.
Мащерката изчистете от клончето и наситнете, може да ползвате и суха разбира се, с прясна става много по-ароматно.
Сложете сол, мащерка, черен пипер и полейте със зехтина. Хубаво с ръце омаслете картофените резени и подредете един до друг на един ред. Целта е да се изпекат всички по едно и също време, като не ги разбърквате по време на печене. 
Трудно е да се каже кога се зачервява оранжевия картоф, но те пък от захарта в тях леко се карамелизират и запичат в кафяво отгоре и по краищата. Трябват им около 10-15 минути печене в моята фурна. 
Същата рецепта може да приготвите и с моркови, стават невероятно вкусни. Разрежете моркова на четири, овкусете и подредете в тавата за печене. При тях времето е малко повече, необходими са им към 20-25 минути.



1 коментар:

  1. Когато за пръв път опитах сладък картоф, го приготвих пържен и нещо не ни допадна. Интересно обаче след години страшно много се заобичахме с картофът:) и всякак го приготвям, на пюре, на фурна, чипс... Страхотни картофени пръчици, Алби! Поздрави!

    ОтговорИзтриване