четвъртък, 16 февруари 2017 г.

Пиле в питка

Февруари и март са ми едни от най-натоварените месеци в служебен план. Който работи като счетоводител ще ме разбере. Справки, отчети, годишно приключване...в общи линии за повечето от нас нова година идва на 31 март 😁 
Обичам да отделям следобед малко време и да разглеждам рецепти и снимки, така и ми хрумва какво да приготвя за вечеря. Тази рецепта дойде точно в подходящия момент, когато имах мариновано пилешко филе от предишната вечер. И тогава се оказа, че Люси вече го е измислила, аз само трябва да го приложа...удобно нали. 👌


Продукти:
(за около 5 питки)
  • 400 г пилешко филе
  • 250 мл течна готварска сметана
  • 3-4 парченца топено сирене, 80-100 г общо
  • 2-3 кисели краставички
  • черен пипер, сол
  • настърган кашкавал  или моцарела
  • 4-5 питки, тип багета 
  • олио
Начин на приготвяне:
Стана ясно, че моето филе си беше маринована, което за тази рецепта не е задължително. Но ако решите: сол, черен пипер, скилидка чесън, мащерка и зехтин са подправките, които ползвах за овкусяване. 
Нарежете филето на малки кубчета и запържете в олио до златисто. 
Сипете сметаната и намалете да къкри на тих огън. Прибавете и топеното сирене. 
През това време си нарежете на дребно киселите краставички и ги добавете и тях. Овкусете с млян черен пипер и сол, ако е необходимо.
Оставете на котлона, докато се сгъсти сметанови сос. Отстранете да се охлади.
През това време  изрежете капаче на всяка питка и издълбайте средата. 
Напълнете ги със сметановото пиле и поръсете с настъргания кашкавал (моцарела). 
Запечете в предварително загрята фурна. Аз пекох първо на 200 градуса отгоре и отдолу, за около 3-4 минути, накрая пуснах само горен грил, за да се запече хубаво отгоре.
*В рецептата на Люси има и гъби, но дъщеря ми накоро заяви, че вече гъби не яде, затова и не сложих. Вие действайте според собствения вкус.


Няма коментари:

Публикуване на коментар