неделя, 8 януари 2017 г.

Салата Цезар

Една много популярна салата, която предполагам всеки е опитвал. Идеална и засищаща за обяд или лека вечеря. Има доста вариации на тази салата, но за мен по-важен е дресинга, за момента този, който е предложила Таня Донева ми допада вкусово най-много. 


Продукти:
  • салата Айсберг
  • печено пилешко филе
  • крутони
  • настърган пармезан
за дресинга: 
  • 4 супени лъж. с връх кисело мляко
  • 3 филенца аншоа
  • скилидка чесън
  • 4 супени лъж. майонеза
  • 1 1/2 супени лъж. зехтин
  • 2 супени лъж. пресен лимонов сок
  • 1 чаеена лъж. дижонска горчица
  • 1 супена лъж. сос "Уорчестър"
  • черен пипер, сол
Начин на приготвяне:
Най-лесно е, ако имате останало печено пилешко филе. Ако не овкусете (със сол, черен иппери ималко лимон) и  изпечете на тиган две филета и нарежете на хапки. 
За крутоните: нарежете 2-3 филии хляб, аз ползвам пълнозърнест най-често. Сложете в тава, полейте с малко зехтин и посолете с чесън на прах, риган, мащерка и малко сол. Объркайте хубаво и изпечете на горен реотан за кратко, докато изсъхнат и станат хрупкави.
За заливката сложете всички продукти в блендер и пасирайте. Или разбийте с тел на ръка.
В дълбока купа накъсайте салатата, залейте със соса, добавете пилешките хапки и крутоните и поръсете щедро с пармезан. Вкъщи я харесваме с повече сос, затова може да полеете и отгоре. 
Някъде слагат пармезана в соса, на мен ми допада варианта в който се слага директно в салатата. 
С чаша бяло вино си подхожда идеално. 



2 коментара:

  1. Разкошна е, любима ми е и на мен и то точно не класиката, а версията с пилешко, аз обаче аншоата я слагам цяла. В дресинга Уорчестър не съм слагала досега, ще трябва да пробвам. Наистина тази версия изглежда много вкусно, а снимките са неустоими! Честита Нова година, Алби! С пожелания за здраве, щастие и късмет!

    ОтговорИзтриване
  2. Алби, прекрасно изпълнение! Много се радвам, че ти е харесала саладката в този вариант, защото на мен честно казано от всички други, половината ми идва в повече, а цяла няма начин да изям :)
    Благодаря за доверието!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване