неделя, 8 ноември 2015 г.

Неделни бухти

Защо неделни? Предполагам, че защото обикновено в неделя глезя децата с нещо от типа палачинки, пържени филийки или бухти. Не съм майстор нито на бухти, нито на мекици, затова и рядко приготвям. Все нещо не уцелвам при печенето, но тези пък излязоха много сполучливи и отнемат много малко време за приготвяне. Рецептата е блога на Бат'Митко "Дзверски вкусно"


Продукти:
  • 3 яйца
  • 1 чаена чаша брашно
  • 1 суп. лъж. захар
  • 1/2 чаена лъж. бакпулвер
  • 1 чаена лъж. сол
  • 1/2 чаша кисело мляко
  • 1/2 суп. лъж. олио
  • олио за пържене
Начин на приготвяне:
В купа сипете брашното, бакпулвера, солта и захарта. Отделно разбийте леко яйцата и прибавете към брашното. Разбърква се леко и се добавят киселото мляко и олиото. Бърка се с лъжица, получава се гъста и лепкава смес.
Оставете да почине 20 минути. 
Налейте олиото в съд за пържене, около 1-1,5 см. Аз ползвам тенджера с по-малък диаметър, за да намаля и количеството олио за пържене. Загрейте на максимална температура и намалете котлона, при мен от 6 на 4. Внимателно изсипвайте по 1 супена лъжица от сместа в сгорещеното олио. 
Пържете до зачервяване и обърнете от другата страна. Не се изкушавайте да ги пържите на много силен огън, така от вътре ще останат сурови... При мен се получи при 2-3 и после ме питаха с какво съм ги пълнила. 
Извадете с решетъчна лъжица и оставете върху хартия да се отцеди излишната мазнина, която е почти никаква. 
Сервирайте със сирене, сладко, мед или кленов сироп.
Апропо не знам какво толкова му харесват американците...купих за пръв път и аз, но не съм очарована. Има вкус на прегорял карамел.


2 коментара:

  1. Направо по-добри от оригинала!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много съм ти благодарна за тази рецепта...изпекоха се за има няма 15-тина минути. Идеални просто!

      Изтриване