неделя, 18 октомври 2015 г.

Запечени круши със синьо сирене




Не знам за вас, но аз съм истински фен на руският сериал "Кухня". На актьорите, на невероятната игра и не на последно място на кухнята им. В случая обаче не става въпрос за руска кухня, тъй като действието се развива в Москва, в ресторант с изискана (гурме) френска кухня. С две ръце ви го препоръчвам, но започнете от първи сезон. Сериите са кратки и се гледат на един дъх, а смехът ви е 100 % гарантиран. Наскоро изгледах и последният пети сезон. В осма серия за има няма 2 минут като на филм, chef Баринов приготви "Фурм д'Амбер със запеченой груши"... 
Обичам круши, харесвам и синьо сирене, виждала съм много рецепти в комбинация, но до сега не бях пробвала. В момента, в които гледах знаех, че трябва да го опитам. 
Фурм д`Амбер (фр. Fourme d'Ambert) е вид френско сирене с характерната синя плесен. Заема особено място сред френските сирена с деликатният си мек вкус. 
Тъй като нямах подобен вид, използвах  "обикновено" синьо сирене...дори не мога да кажа какво, тъй като знаете продават се пакетирани парчета от голям калъп. Рецептата определено ще бъде изпълнена още пъти и специално ще потърся този вид. А за сега ето импровизацията ми. 
Две приказки и за крушите...аз имах домашни, не зная сорта обаче. Бяха  по-сладки, от колкото трябва според мен за тази рецепта.


Продукти:
  • 2 круши
  • 5-6 скариди, почистени
  • 1 яйце
  • синьо сирене
  • кашкавал

Начин на приготвяне:
Загрейте фурната на 200 градуса
Разполовете крушите по дължина на две и почистете внимателно вътрешноста. Издълбайте съвсем леко, като запазите целостта им. Скаридите нарежете на ситно, сиренето и кашкавала настържете на едро ренде. Объркайте яйцето със сиренето. Аз добавих щипка сол и щипка черен пипер. Може и без, предвид че синьото сирене е доста солено, действайте на вкус.
Разпределете скаридите във крушите, отгоре разпределете яйчената смес. Сложете в тавичка върху хартия и запечете. 
Много си подхожда с бяло вино. 
Дори и мъжът ми, които е крайно скептичен за всяка нова комбинация, различна от традиционната каза, че е много вкусно.  






2 коментара:

  1. Ето го и моето:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207272464362336&set=a.3472151574964.2135825.1606404301&type=3&theater

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Изглеждат чудесно, надявам се че и вкусово са ви допаднали.
      Поздрави

      Изтриване