петък, 26 юни 2015 г.

Кюфтета от тиквички

Много ги обичам, а толкова рядко ги приготвям. Но тези пък станаха идеални. Ползвах рецепта на http://kulinarenelixir.blogspot.com. За първи път слагам бакпулвер и дали заради него или друго нещо наистина много ми допаднаха, запазиха се цели, изпекоха се равномерно и доста бързо при това.



Необходими са ви:
1-2 настъргани тиквички
1 яйце
1 скилидка чесън
копър, магданоз
1/3 пакетче бакпулвер
1/2 чаша брашно
сол и черен пипер
200гр краве сирене

Приготовление:
Ако има кой да ви настърже тиквичката не се колебайте да се възползвате:) Сложете я в гевгир и от време навреме натискайте, за да може хубаво да пусне вода. Накрая още веднъж я изстискайте в шепи. Решихи да я премеря изцедена и настъргана, излезе около 0.500 кг.
Добавете яйцето, смачканият чесън, настъргано или натрошено сиренето. Нарежете наситно копъра и магданоза и добавете и тях. Сложете бакпулвера в брашното и изсипете към сместта. Объркайте всичко хубаво, най-добре с ръка. Ако прецените, че сместа е рядка добавете още малко брашно. Ако сиренето е безсолно може да добавите и сол на вкус, както и малко черен пипер.
При мен тези пропорции бяха идеални, до толкова че оформях самите кюфтета на ръка, а не ги изсипвах с лъжица в тигана. И до края на печенето не се наложи да добавям брашно...явно добре бях изцедила тиквичката. 
В тиган загрейте мазнина и внимателно поставяйте офомените кюфтета. Ако не може на ръка, изсипвате с по-голяма супена лъжица и приплесквате, за да добият форма. 
Печете докато се зачервят, обръщате и отново изпичате до златисто. 
Извадете да се отцеждат на кухненска хартия.
Сервирайте ги охладени с купичка кисело мляко, подправено със счукан чесън, копър и сол на вкус.



2 коментара:

  1. Летни вкусотийки! Чудни са станали. Аз не съм слагала досега бакпулвер в тиквени кюфтенца, но ще пробвам, резултата много ми харесва:). Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз не бях, но го срещнах в още няколко рецепти и мога да кажа, че станаха доста успешни. Поздрави!

    ОтговорИзтриване