събота, 13 юни 2015 г.

Сангрия с бяло вино


Испанска нискоалкохолна напитка с вино и плодове. Едва ли има някой да не е чувал. И аз само бях чувала, но реших, че трябва и да се пробва...разкошно питие за лятото е! Оказва се, че точна рецепта няма, затова реших  да се допитам до моя позната, живяла в Португалия, която няма начин да не е приготвяла напитката. Ето моят вариант, с наличните вкъщи плодове:

Необходими са ви:
  • вино
  • газирана вода или "Спрайт"
  • 50 мл бял ром
  • плодове
  • 1-2 суп.лъжици захар
  • лимон
  • лайм
  • листенца мента
  • лед 
По-традиционно е приготвянето с червено вино, но аз лятото твърдо предпочитам бяло. Плодовете... от това което разбрах е, че е добре  да са предимно цитурсови-портокал, киви, лимон...е да но вкъщи има пресни ароматни ягоди и малини.
Затова приготвих 1 чаша ягоди нарязане на едри парченца, 1 чаша цели малини.
В кана изсипвате равни количества вино и газирана вода или Спрайт. Аз сложих около 300 мл бяло вино, 300 мл газирана вода и 50мл бял ром. 


Сложете захарта и разбъркайте, след това добавете плодовете. Нарежете няколко парченца лимон и лайм първо на кръгчета, а след това на още четири, изтискайте и малко пресен лимонов сок. Добавете лед, мента и ...това е, сипете си в чаша и се наслаждавайте на лятото.
Невероятен аромат на малини имаше при мен...сангрията се оцвети леко от плодовете и стана с приятен цвят на розе. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар