четвъртък, 11 юни 2015 г.

Калмари в сос

Много, много обичам калмари...панe, особено ако друг ги приготви. Не е трудоемко, но след пърженето на порция калмари за вечеря чистенето на печката и стените ... сещате се.
Снощната вечер беше нарочена за морска - с миди, калмари, бяло вино. И така идеално ми дойде (за кой ли път) рецептата на http://www.cookwithasmile.com/ за Калмари в пикантен сос. Тъй като аз люто не обичам леко модифицирах рецептата...а именно не ползвах чили сос.



Необходими са ви:
  • 2 туби калмари
  • 30г масло
  • 30г олио/зехтин
  • 4-5 скилидки чесън
  • 1 ч.л. лют червен пипер...тук ползвах само щипка от пипера
  • 100 мл бяло вино
  • 100 мл вода
  • 30 мл соев сос
  • 1-2 суп.лъжици чили сос (аз го пропуснах, но ако обичате люто не си го спестявайте)
  • 1 чаена лъжица нишесте-царевично или пшенично
  • магданоз за поръсване...тук според мен девисил идеално ще пасне, но нямах наличен пресен 

Почистете калмарите. В интернет е пълно с клипчета как точно това трябва да се случи. Продават и чистени калмари, белени, без пипалата. 
Нарежете на шайби с дебелина 4-5 мм. Овкусете със сол, черен пипер и лют пипер. 
Загрейте маслото и олиото в тиган и изпържете шайбите за около 2-3 мин. под капак. 
Извадете ги и в същият тиган задушете чесъна. При мен калмарите, макар и подсушени пуснаха вода сякаш и чесъна  не успя да пусне хубаво аромата си, както когато се запържва директно в мазнина.
Налейте виното, водата и соевият сос. Върнете калмарите в тигана. Разредете нишестето с малко вода и сгъстете соса. Оставете калмарите да врат още 2-3 минути. Накрая поръсете с магданоза и сервирайте топли.
Тъй като до сега съм ги приготвяла само и единствено панирани, имах опасения, че може сама да си ги ям, но  така приготвени много се харесаха.


1 коментар: